• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Erfarenheter av Credex

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ClasseBoll

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
1 November 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Jag får väl ta skyll mig själv regeln på min ansökan. Men lägg gärna ut mailet du hade fått så ska jag konfrontera dem. Håller med Terry,onödigt kommentera om du gissar bara
 

ClasseBoll

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
1 November 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Vad spelar det för roll vad dom skrev? Klarna skrev att dom bara skulle ta creditsafe och jag åkte på UC.
Det är knappast första gången ett bolag skriver att dom tar Bisnode för att sedermera ta UC. Det kan handla om inkompetensen av deras kundservice.
Tittar du i forumet i trådarna dä rdu skrev det inlägget så har flertalet skribenter ansökt hos dessa Credex men fått en UC tagen i onödan.
Varför gör dem så?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Varför gör dem så?

Det handlar om 50% i ren okunnighet. I Klarnas fall och i detta ovan. Kundtjänsten på dessa bolag vet helt enkelt inte vilken upplysning som tas.
Till 50% för att fler ska göra en ansökan.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag får väl ta skyll mig själv regeln på min ansökan. Men lägg gärna ut mailet du hade fått så ska jag konfrontera dem. Håller med Terry,onödigt kommentera om du gissar bara

Ett tips i framtiden är att alltid läsa på forumet vad 3-4 skribenter har skrivit innan man gör en ansökan, det har hänt ofta att folk haft fel och skrivit ut att inte UC tas för att det sedan har framkommit att dom gör det.
Jag är oerhört försiktig när det kommer till det. Men man går ändå på minor ibland, jag förväxlade exempelvis Hallon med Halebop här om dagen och fick en onödig förfrågan :D
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Om man är mån om att hålla sin uc ren men väljer att söka ett lån som EN ENDA medlem skriver att det tas Bisnode... ja det säger sig självt vem man mest ska skylla på, sig själv eller medlemmen.

Inse att det här är ett levande Forum och ingen myndighet för enbart sanna påståenden! Självklart kommer det att fortsätta skrivas inlägg här som är mer ett personligt tyckande, troende och antagande än 100% fakta.

Inte heller är det så att när en medlem blir lite för aktiv här att den medlemmen äger rätten att bestämma hur Forumet ska vara.
Jag föreslår Fattiga riddare för dem som inte trivs med hur vi har det här.
 

kex

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 December 2016
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
51
Poäng
147
Om man är mån om att hålla sin uc ren men väljer att söka ett lån som EN ENDA medlem skriver att det tas Bisnode... ja det säger sig självt vem man mest ska skylla på, sig själv eller medlemmen.

Inse att det här är ett levande Forum och ingen myndighet för enbart sanna påståenden! Självklart kommer det att fortsätta skrivas inlägg här som är mer ett personligt tyckande, troende och antagande än 100% fakta.

Inte heller är det så att när en medlem blir lite för aktiv här att den medlemmen äger rätten att bestämma hur Forumet ska vara.
Jag föreslår Fattiga riddare för dem som inte trivs med hur vi har det här.

tycker dock inte det var ok att den personen skrev dom tar endast biosnode jag chansade också men tog en full uc på mig whatever för min del stog tydligt i deras vilkor dom tog uc men jag chansade tack vare denna osyster;(
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
tycker dock inte det var ok att den personen skrev dom tar endast biosnode jag chansade också men tog en full uc på mig whatever för min del stog tydligt i deras vilkor dom tog uc men jag chansade tack vare denna osyster;(

Oyster fick ett mejl från låneföretaget i fråga att de tar Bisnode! Det var därför hen svarade "Bisnode" Förstår inte ni som klagar, fattar väl att det är surt med en onödig Uc men vad har ni för förslag att oyster skulle ha svarat? Ring och skäll på företaget istället. Klandra inte någon annan för att ni själva varit totalt oförsiktiga.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Ja,
Men han skriver det i tre olika trådar.
"Någon som testat Credex"
"Erfarenheter av Credex"
"Credex lån någon som testat"

Redan i den första tråden så svarar någon att man gjorde en ansökan och att man fick en UC på sig, efter det skriver han ändå i dom två andra trådarna "Deras kundtjänst sa till mig att dom tar Bisnode så det är ingen UC där"

Det som händer är ju givetvis att folk gör en ansökan, att du menar på att folk då är oförsiktiga (hur skulle man varit mer försiktig?) är för mig märkligt. Så istället för att du ska klanka ner på andra människor och skribenter så kan du istället försöka förstå att UC-förfrågningar förstör så jävla mycket för många redan utsatta.

Klarna skrev till mig att dom tar Creditsafe men jag skrev ändå ut tydligt att man ska vara försiktig eftersom dom mycket väl kan ta en UC också - Vilket dom sedermera gjorde.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp